2.–8. aprillini juba kümnendat korda toimunud linnafestivali TMW erinevaid üritusi külastas kokku 34 170 inimest, sealhulgas 1330 festivali delegaati, kes osalesid TMW ettevõtluskonverentsil Creative Impact. Lisaks mitmekülgsele muusikaprogrammile ja konverentsile pakkus festival avastusi avalike vestluste ning filmi-, kunsti- ja toiduelamuste vallas.

TMW raames 6. ja 7. aprillil Kultuurikatla seitsmes ruumis toimunud konverentsil Creative Impact astus üles 146 eri valdkondade visonääri ja praktikut, neist 76 nais- ja 70 meessoost. TMW konverents on seega esimene rahvusvaheline konverents Eestis, mis saavutas kõnelejate seas soolise tasakaalu. Konverentsi keskseiks teemadeks oli loovus kui uue majanduse käivitaja, muusika tulevik, inimsõbralik linnaruum ja disainmõtlemine. Läbivateks märksõnadeks olid ka tulevikuoskused, sooline võrdõiguslikkus, kodanikuaktivism ja kestlik areng.

„Tunnen uhkust nähes, kuidas Tallinn Music Week on muutunud omalaadseks loovkeskuseks, mis ühendab värskeimad mõtted mii muusika, majanduse, meie linnade tuleviku kui ka keskkonna väljakutsete alal, sõnas president Kersti Kaljulaid konverentsi avakõnes. „Me peame rakendama tehnoloogiat, et otsida lahendusi maailma probleemidele. Selleks, et Aafrikat teistele järele aidata, kui ka selleks, et majanduskasvu tagada ilma keskkonda kurnamata. Oma keskkonna arvelt rikkaks saamine jäägu 20. sajandisse."

Konverentsi avamisele järgnesid Telia vanem-asepresidendi ja klastrijuhi Henriette Wendti kõne kaasava digiteerimise ja kestliku arengu eesmärkidega seotud teemadel ning Tallinna Ülikooli loodus- ja terviseteaduste instituudi professori Kristjan Pordi ettekanne tuleviku tehnoloogiatest ja linnadest kui loova koostöö võrgustikest. Luminori pank juhtis konverentsi uue majanduse teema-ala, mis hõlmas arutelusid vahetust finantsnõust digitaalse innovatsioonini. Muusikateemalised arutelud hõlmasid muuhulgas analüütilise ajakirjanduse tulevikustsenaariumide visandamist, digiajastu tuluallikate ja uute muusikaturgude uuringuid ning globaalse klubimaastiku kaardistamist. Telliskivi Loomelinnaku juhitud inimkeskse linnaruumi teemablokis oli tähelepanu muuhulgas öisel majandusel ja Tallinna-Helsingi kaksiklinna visioonil ning disainmõtlemise teema-ala üheks põnevaimaks osaks kujunesid Narva linna tulevikuvisioonide esitlused.

Inimkeskse linnaruumi, tuleviku Tallinna ning Euroopa kultuuripealinna teemalised arutelud ja tegevused andsid tooni kogu festivali programmis. Festivalinädala teises pooles suunati tähelepanu faktile, et järgneva paari aasta jooksul hakkab Tallinna kesklinn elama läbi peatänava ümberehitusest tulenevat transformatsiooni. Inimsõbraliku linnaruumi võimalusi kaardistavatest aktsioonidest kujunes meeldejäävaimaks möödunud aasta parima Eesti laulu autorist räppar Aropi üllatuskontsert laupäeval, 7. aprillil Viru ringile püsitatud ÖÖD peegelklaasist disainmajakese katusel, kus festivalinädalal tegutses ka raadiojaam MyHits.

„Tallinn Music Week on palju enamat kui muusikasündmus, see on terve linnakultuuri tähtüritus,“ kommenteerib Tallinna linnapea Taavi Aas. „See festival on kevadekuulutaja, mis toob inimesed linnaruumi, pannes neid suhtlema loominguga ja omavahel. Mul on hea meel, et Tallinn Music Week toob erinevad eluvaldkonnad kokku, linnaplaneerimine kohtub muusikaga ja seekordne festival kasutas oma kõlajõudu, et tuletada meelde: Tallinna linnasüda on muutmises, ta muutub sõbralikumaks ja inimlähedasemaks ja seda eesmärki uus peatänav teenibki.“

TMW 2018 kolmepäevase muusikaprogrammi kontserdid ja klubiõhtud toimusid ligi 20 laval üle linna Telliskivist Vene Kultuurikeskuseni ning Rotermanni maa-alusest parklast Rootsi-Mihkli kiriku ja Kuku klubini. Üles astus 262 artisti kogu maailmast ja erinevaist žanritest – džässist metalini, folgist nüüdisklassikani ja popist seikluslike tulevikuhelideni. Muusikaprogrammi avas neljapäeval, 5. aprillil Vene Kultuurikeskuses Eesti 100. aastapäevale ja TMW juubelile pühendatud kontserdiga Kristjan Järvi ja Sunbeam Productionsi projekt Absolute Club.

Värskeid tuuli tõid uue muusikalise talendi esitlejast festivalile muuhulgas Sveta Baaris toimunud tulevase festivali Narva Station Narva eelsoojenduspidu ning juke’i ja footworki õhtu Booty Powder, kahepäevane kunstpopi ja tulevikumuusika spektaakel CryptoMarket KuKu klubis, Rotermanni maa-aluse parkla reiv, Briti plaadileibli Downwards techno maraton klubis HALL, Telia esitletud klubikontserdid, sealhulgas uue suvefestivali Sweet Spot esitlusõhtu, Telliskivi Rohelises Saalis ning Briti plaadimärgi 130701 ja projekti Japan Sound Portrait nüüdismuusika programm. Klassikalise muusika valikut esitlesid Eesti Kontsert ja Koorimuusika ühing. Lisaks õhtustele kontsertidele ja klubiõhtutele toimus üle 100 pealelõunase linnalava-kontserdi ootamatutes paikades Uuskasutuskeskusest Nordic Hotel Forum hotelli sviidini ja Viru Keskusest Temnikova & Kasela kunstigaleriini.

Disaini- ja arhitektuurigaleriis kohvigurmaanide lemmiku Renard Coffee Shopi ja kulinaarse duo RabaPeedi juhtimisel tegutsenud festivali pop-up kohvikusse kogunes iga päev lisaks einestajatele ka TMW Jutud avalike vestluste kuulajaid. Pop-up baaris, plaadipoes BiitMe ja kohvikus Must Puudel toimunud vestlused koondasid põletavaid teemasid muusika, identiteedi ja kultuuri ristmikelt – keskkonna müütidest idaeuroopa muusikaskene uue eneseteadvuseni ja Tallinna Peatänava tulevikustsenaariumidest populaarse „Check My Demo“ tagasitulekuni Raadio 2 „Muusikanõukogu“ erisaatena.

Lisaks leidsid TMW juubelifestivali raames aset Eesti Kaasaegse Kunsti Arenduskeskuse kureeritud kunstiprogramm, filmilinastused Kino Sõpruses, lastele suunatud loovad töötoad, restoraniprogramm TMW Maitsed ja kevadine Disainiturg.

Telia ja Telliskivi Loomelinnaku poolt esitletud TMW 2018 artistiauhinna võitjad selgitatakse tänavu välja nii publikuhääletuse kui festivali muusikaspetsialistidest delegaatide tagasiside põhjal. Kuni 18. aprilli südaööni saab TMW kodulehel või äpis valida oma lemmikartisti.

Kuni kolmapäeva, 18. aprillini kestab ka TMW videokonkurss #hoolin, mis tutvustab viise, kuidas nutikalt tegutsedes ja targalt tarbides vähem keskkonda saastada. Konkursil osalemiseks tuleb käepäraste vahenditega filmida kuni minutipikkune lühiklipp, milles osaleja tutvustab oma lubadusi, kogemusi ja näpunäiteid keskkonnahoiu, teadliku tarbimise ja taaskasutuse teemadel. Kampaania partnerid Rootsi Suursaatkond Eestis, Euroopa Komisjon, Telia ja TMW on osalejatele välja pandud ka auhinnad.