Täiesti loomulik asi

“Kogu house-muusika ja tänapäeva popmuusika nii toimibki — kasutatakse ametlikke sämpliplaate, mida on terve Internet täis!” sõnab Koit. “See on artistide ja produtsentide vaba valik, kust nad oma soundid võtavad. Tihti sämplitakse juppe või beate näiteks mõne vana vinüüli pealt, vahel kasutatakse mõnd trummiloopi või teemat. See on täiesti loomulik osa lugude produtseerimisest ja inspiratsiooni ning värskete soundide otsimises pole minu arust küll midagi imelikku,” leiab ta. Küsimuse peale aga, kas netist sämplite muretsemine pole pigem algajate heliloojate ja amatööride asi, kinnitab Koit, et sugugi mitte — ta võib tuua lugematuid näiteid maailma popmuusikast alates hiphopparitest, lõpetades tuntud DJ’dega, kes kõik sama rada käivad.

Sämpliteema hakkas meeldima alles hiljuti

“Kas Lil’ Wayne on algaja? Või Ace of Base ja Dr. Dre? Võiksin tuua veel näiteid, kus mõni artist või produtsent oma lugudes mingeid sämpleid on võtnud, aga ma ei tee seda, sest see on minuarust mõttetu ja väiklane! See on põhimõtteliselt sama, kui mõni mustkunstnik hakkab publikule seletama, kuidas teine mustkunstnik oma õnnestunud trikki teeb. Mis puudutab meie uut lugu “Paradiisiliival”, siis mulle jah väga meeldis see sünditeema ja me otsustasime seekord seda oma loos kasutada. Ma väga vabandan, kui ma sellega kedagi solvasin,” lausub Koit, lisades aga siiski juurde, et sämpliteema hakkas talle meeldima alles hiljuti ning oma muusikalise karjääri vältel on ostetud aluspõhja kasutamise teed mindud esmakordselt.

"Eks kibestunud muusikuid olegi palju!"

Saades kuulda, et vihje jõudis Publikuni hoopis läbi muusikute ringkonna, kus asjatundjaid peaks küllaga jaguma, ärritub ta teiselpool telefonitoru tuntavalt. “Ma väga vabandan, kui see mõnele muusikule uudis on. Eks kibestunud muusikuid olegi palju! Ma ei saa aru neist inimestest, kes selle teema on üles võtnud. Ma saaks aru, kui ma oleks varastanud midagi! Aga see on niivõrd loomulik asi, see pole kellegi teise olemasoleva loo varastamine, need on täiesti ametlikud kohad, kust igaühel on võimalik endale meelepärast valida ja osta,” sõnab ta.

Kiire ajarännak 90ndatesse

Koit jätkab värvikate retromeenutusega, kuidas juba 90ndatel oli Eesti produtsentide seas kõige kuumem kaup justnimelt uued sämpliplaadid, kust sai võtta hetke kõige moodsamaid ja uuemaid trummiloope, kiftimaid sounde ja teemasid — neid käidi isegi spetsiaalselt ostmas nii Rootsist kui Saksamaalt ja tihti muusikud vahetasid neid ka omavahel. “Kõige drastilisem oli, ma mäletan, kui tegime ühte lugu 90datel ja oli vaja loosse moodsat basstrummisoundi. Tol korral sai see võetud ühe Poola kasseti pealt, kuna kvaliteetseid sämpliplaate oli raske saada ja need olid kallid. Vahel kuulsin mõnes lääneloos täpselt sama trummiloopi, mida meie olime juba mõnes loos kasutanud...," meenutab ta. “Mina olen ka jah tavaliselt nagu Vahurgi kõik oma lood otsast lõpuni ise teinud, praegu oli esimene kord. Ehk siis, me kasutasime tõesti ainult teemat ja kõik muu on uus!” kinnitab ta.