Nimestikku koostades selgus, et enamik põhikandidaate on pärit kuuekümnendatest aastatest, mis ilmselt osalt tuleneb muusika kõrgest kvaliteedist tol kümnendil, aga osalt ka sellest, et ilmselt oli duett siis formaadina populaarsem kui praegu. Või äkki hoopis sellest, et kui varem julgeti duetiga katsetada, siis praeguseks on saanud sellest konventsioon?

1. Lee Hazlewood & Nancy Sinatra, „Some Velvet Morning”
Country & western kohtub psühhedeeliaga selles skisofreenilises loos, kus meest väljendab muusikas jõuline 4/4 bassikäik ning naishääle taustaks on hoopis valsirütm. Lugu ise on üks muusikaajaloo ilusamaid ning räägib müstilisest naisest nimega Phaedra, keda ihkab taga Lee Hazlewood. „Some velvet morning when I’m straight, I’m gonna open up your gate,” laulab ta, ning Phaedra vastab: „Look at us, but do not touch.” Väidetavalt räägib lugu meeste ja naiste erimeelsustest, eriti just seksi osas. Traagilise alatooni annab fakt, et Phaedra on Kreeka mütoloogiast pärinev karakter, kes sooritas enesetapu, kui kallim ta maha jättis.

2. Serge Gainsbourg & Jane Birkin, „Je T’Aime… Moi Non Plus”
Jane Birkin oli 20aastane, kui ta koos Prantsuse kõige skandaalsema staari Gainsbourg’iga lindistas loo, mis tõlkes tähendab umbes „Ma armastan sind… Mina samuti mitte”. Rohkete armuohetega vürtsitatud duett kujutab endast ülistuslaulu naise orgasmile ning põhjustas Prantsusmaal sellist kära, et selle keelasid ära nii BBC kui Prantsuse raadio. Isegi paavst mõistis loo avalikult hukka. Päris jõuline saavutus ühe õrna armastuslaulu kohta…

3. Nick Cave & Kylie Minogue, „Where The Wild Roses Grow”
Nick Cave’i tuntuimaks mõrvaballaadiks on kaunis lugu Eliza Day nimelisest naisest, keda hüütakse ka Metsroosiks. Nick Cave armub temasse, kuid suutmata leppida sellega, et aeg hävitab ilu, otsustab ta ajast ette jõuda. Ta tapab naise kiviga pähe lüües ning matab ta jõkke, pannes talle enne metsroosi hammaste vahele. Olgu muusad tänatud, et Kylie Minogue tahtis pärast oma nätsupopi-perioodi kunsti hakata tegema, sest selline kooslus oleks varem olnud mõeldamatu. Tulemuseks on see nõiduslik duett, õudne ja ilus ühtaegu.

4. Marvin Gaye & Tammi Terrell, „Ain’t No Mountain High Enough”
Marvin Gaye ja nooruke Tammi Terrell tegid 1960ndate lõpupoole koos terve rea duette, mille hulgast oleks sama hästi võinud siia tabelisse valida ka näiteks „You’re All I Need To Get By” või „Ain’t Nothing Like The Real Thing Baby”. Mõlemad lauljad olid sooloartistina tuntud ka varem, kuid sel ajal said nad tõelise hoo sisse. Viljakas koostöö ei kestnud kahjuks kaua, sest 1967. aastal kukkus Tammi Terrell laval Marvin Gaye käte vahel kokku. Tal diagnoositi ajukasvaja ning mõni aasta hiljem suri ta vaevalt 24aastasena. Marvin Gaye tõmbus avalikust elust paariks aastaks kõrvale ning järgnenud edukaim ja hinnatuim plaat „What’s Going On” on oma vaikses toonis suuresti Terrelli surmast mõjutatud.

5. Morrissey & Siouxsie, „Interlude”
Harva on vaoshoitus nii jõuline kui selles loos. „Interlude” kõlab nii ajatult, nagu oleks seda kostunud ragisevatest raadiotest aegade algusest peale. Kui Morrissey kohtumine ühe oma iidoliga kulges stuudios normaalselt, siis video tegemise aegu jäi maailm kahe diiva jaoks liiga väikeseks. „Ta tahtis videosse tingimata panna pitbullterjerit, aga mina sellest Inglise natsionalismist aru ei saanud. Mis on lool sellega pistmist?” kirjeldas Siouxsie nende erimeelsusi. Terjerit me videos ei näe ning Morrissey ja Siouxsie pole sellest ajast peale vahetanud ühtki sõna. Sellest loost kujunes nende jaoks vaid interlude.

Ülejääänud Top 10sse pääsenud duetid leiad Muusa veebruarinumbrist ja Muusa kodulehelt!