Rootsi maanteeamet selgitas, et kuigi õnnetuse toimumise kohas olid videot jäädvustavad kaamerad, ei ole neil liikuvat pilti tragöödia hetkest. Nimelt salvestab süsteem automaatselt piltkaadreid, ent videot saab salvestada vaid käsitsi 24 tunni jooksul, kuid seda selle juhtumi puhul ei jõutud teha.

Ametnik kirjeldab, et kui keegi ei nõua videosalvestust, ei hakata seda tegema. Praegu ei ole teada, miks politsei vastavat nõuet ei esitanud. Piltidelt selgub, et sild, millelt bändiliikmeid vedav auto alla sõitis, oli varustatud mitmete hoiatustuledega, mis teatasid avanevast sillaosast.

Viimased ohutusmärguanded olid 200 ja 70 meetri kaugusel silla avanemisosast. Seltskonna auto aga kihutas tuledest mööda, rammis läbi kahea peatumisbarjääri ja sõitis sillalt alla.

Aftonbladet

Andmelogi näitab, et peatumispiirded langesid kell 1.57 ning sild alustas avanemist minutijagu hiljem. Arvatakse, et bänd ja nende mänedžer sõitsid sillalt alla mõned minutid pärast kella kahte öösel.

The Sun kirjutas seevastu, et silla avanemisest märku andvad tuled ei töötanud kaks päeva pärast õnnetust enam korrektselt. Politseiametniku sõnul pidanuks õnnetuse hetkel tuled kindlasti vilkuma. Arvatakse, et auto, milles hukkus viis inimest, lömastaski silla alt läbisõitev suur tankurlaev.

Mitmetuhande tonnise aluse meeskond oli teatanud enne silla läbimist, et märkasid millegi sillalt alla kukkumist, kuid said siiski teekonna läbimiseks rohelise tule.
Kuigi laeva meeskond teatas kahtlasest objektist, arvas Rootsi Mereadministratsioon, et tegu oli ilmselt suure lumekamakaga.

Mõne minuti pärast seilas laev üle õnnetuskoha, kuid Rootsi politsei ei ole kinnitanud, kas just laev põhjustas inimeste hukkumise.

Politseiraportid räägivad päästeameti omadele vastu

Politsei andmetel lendas bändi musta värvi Nissan Qashgai vette 15 minutit enne päästeametile laekunud esimest teadet.
Ent nüüd selgub, et päästjaid teavitati hoopis 50 minutit pärast õnnetuse toimumise hetke.

Usutakse, et auto rammis läbi barjääride pärast kella kahte ning politseiteavitus toimus kell 2.17. Päästeoperatsioon algas politsei info kohaselt kell 2.34 ning juba kell 2.38 toodi pinnale esimene surnukeha.

Stockholmi päästeteenistuse andmed räägivad teist juttu. "Meid teavitati õnnetusest peaaegu minutipealt kell 2.50 ja me olime õnnetuspaigal kell kolm," rääkis päästeteenistuskeskuse juht Torsten Kjell.
Tema sõnul olid sukeldujad töövalmis kell 3.20 ning esimene hukkunu toodi pinnale hoopis kell 3.29. Selline ajatabel erineb politsei ametlikust raportist ligi tunnise vahega.

Autojuht oli hoopis purjus ja kihutas nagu segane?

Kui Viola Beach oma täiskoosseisus kontsertpaigast lahkus ja lähenes sillale, asus autojuht selmet pidurdada, hoopis kiirendama. Politsei kinnitas, et võtavad vajalikud vereproovid, et kindlaks teha, kas autojuht oli ehk mõne aine mõju all. "See versioon ei ole võimatu, et juht oli joobes," rääkis politseinik.

Rootsi politsei kinnitas, et silla mehhanismid töötasid ja kõik ohutuse tagamiseks oli olemas.
"Järsku nägin, kuidas üks auto paiskus meist mööda, seda juhiti maniakaalselt," jutustas õnnetuse pealtnägija. "Auto rallitas meist mööda vähemalt 70-80 km/h, mis on meeletult kiire. Meie kõik seisime juba paigal, ta isegi rammis ühe takso küljepeeglit," sõnas tunnistaja.