IT valdkonnas tuleb ikka turvaauke ja jamasid ette. See ei ole midagi erilist ega ootamatut. Minu jaoks on ootamatu Eesti asjapulkade tegemised selle probleemi lahendamisel. Esiteks on liiga palju erinevaid kõneisikuid ja vastukäivaid soovitusi - uuenda, ära uuenda, uuenda aga oota veidi, mine jaoskonda, ära mine jaoskonda sest seal on järjekord jne. Mina uuendasin oma kaardi sertifikaadid ära esimesel päeval, siis kui tuli teade, et nüüd saab uuendada ja enne teadet, et ära veel uuenda. Kaart töötab ja sertifikaadid on uued.

Samal ajal on PPA paisanud ajakirjanduse abil rahva ette lehekülje, mille kaudu saab väidetavalt kontrollida, kas kaart vajab uuendamist või ei. Paraku on see lehekülg nii primitiivne, et ta oma primitiivsuses tekitab ainult segadust juurde. Nimelt soovitab see lehekülg uuendada ka sertifikaate neil kaartidel, mis juba on uuendatud. Tõenäoliselt on kogu selle kontrolli intelligents piiratud kaardi väljaandmise kuupäeva kontrollimisega.

Kui üldse mingit sellist rakendust inimestele pakkuda, siis võiks see kajastada reaalajas andmeid kaartide kohta, mis on viimase nädala jooksul edukalt uuendatud ja ei vaja enam uuendamist. Praegusel juhul võib nii mõnigi selle jama taustal hakata kahtlema, kas ikka uuendus toimis ja uuesti hakata üritama. See ei ole ometigi see, mida juba niigi ummistunud uuenduskanalid vajaksid? Link sellele suht rumalale lehele on siin.