Türil Kungla tänavas elav Mättas (33) rääkis Järva Teatajale, et tehnika on teda huvitanud lapsest saadik. “Kuuendas klassis käisin raketimudeliringis, keskkoolis panin kokku esimese võimendi ja värvimuusikaaparaadi,” rääkis ta.

Ainult seda, et ta 1994. aastal pärast TTÜ tööstuselektroonika eriala lõpetamist autoelektrikust eraettevõtjaks hakkab, poleks Mättas oma sõnul osanud arvata. “Mõtlesin, et lähen tööle ikka õpitud elektroonikaerialale,” rääkis ta.

Liftimõtte pani Mättasele pähe tema naaber Avo Saarup. “Viis aastat tagasi, kui maja juurdeehitusele teist korrust ehitasin, oli viimane suur töö teha trepp. Lükkasin mahukat betoonivalamist ja müüritööd ikka edasi. Ühel päeval viskas naaber nalja, et ehita siis lift, kui treppi teha ei viitsi,” rääkis Mättas.

Mättase sõnul pani ta lifti eskiisi, arvutused ja mõõtmised paberile paari päevaga. “Lifti tõstuki keevitasin endatehtud jooniste järgi kokku nädalaga. Naabri-Avo treis rullikud, mille peal trossid jooksevad. 250kilose kandejõuga tõstuki-tali ostsin Paidest paarisaja krooniga,” rääkis ta.

Turvalisuse pärast pani Mättas tõstukile kahe trossi süsteemi, kus on pidur ja vastukaal, mis takistavad lifti järsku allakukkumist. “Esimese sõidu endaehitatud liftiga tegin aasta pärast,” nentis ta. Lift pole praegugi päris valmis, liftikabiini seinad kavatseb ta teha roostevabast plekist.

Lisaks liftile on Mättas oma koju leiutanud garaaþi uste elektroonilise avaja, mis hakkab tööle, kui puldi nupule vajutada. Ka maja keskküttesüsteemi soojussalvesti töötab elektrooniliselt.