NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki "Sobimatu"!
Järjesta: Vanemad Uuemad Parimad
20.04.2017 14:13
100 % nõus. ema on ema. vahe on selles. et ühel on rohkem naisena õnne. teisel vähem. aga mis see emadusse puutub ? tehku siis niisugune autasu. et AASTA ABIKAASA. tehkugi ! aga et ema on vaid siis ema. kui tal on kodus korralik mees ... ?!! nonsenss !
vähe . et noorte/ rumalate kukkede valitsetud eesti riik üksikvanemaid kotib. miski NLKP aegse mentaliteediga mammi kukub ka veel siristama ! teeb hinge ikka täis küll !
    Näita vanemaid (3) Laadin kommentaare...
    20.04.2017 16:09
    Ma ei taha küll kõigile tempelt otsa ette lüüa, aga NLKP aegadel nimetati üksikemasid mingi teise nimega.
    20.04.2017 19:46
    üksikemad ei ole mingid feministid,enamustel on mehed lihtsalt minema tõmmanud ja hoiavad alimentide maksmisest ka kõrvale.Kas siis sellised emad ei olegi enam äkki täisväärtuslikud emad.Kasvatasin ise samamoodi kolm tublit last üksi üles.kuna isa üheltmaalt arvas,et temasse lastekavatamine enam ei puutu,kas ma ei olegi siis nüüd õige ema või
    21.04.2017 15:12
    @ Vaile Vainola
    Hoiavad hoiavad maksmisest kõrvale. See miinimumelatis on lihtsalt niipalju suur, et juba enam kui ühe lapse puhul kipub summa tavalisel mehel jalgu alt tõmbama. Kui aga vähem maksta on eks kuri, lapsi ei näita ja kohtutäitur varsti arve kallal. Enamus inimesi annab sellises olukorras varsti alla ja loobub üritamast rahaasju seaduse järgi ajada. Endal tahaks ju ennekõike hinge sees hoida.

    Seda enam, et seda elatist aga hoogsalt suuremaks kasvatatakse. Kasvab teine usinasti 10% aastas ja siis veel öeldakse, et tegemist vajaduspõhise rahaga. Palju viimase viie aasta jooksul tarbijahinnaindeks kasvanud on? Napilt protsent aastas. Kiirest palgad kasvavad? Mediaanpalga kasv on jäänud 5% ligi. Miks peab kogu palgakasv lastele ära minema, kui nende kulud ei kasva?
20.04.2017 14:35
Delfi toimetuses on neid väljavihatsatuid kah kõvasti. Seda võib öelda selle põhjal kuidas Delfi seda teemat ketrab ja ketrab ega küll ei saa...
20.04.2017 14:37
Kui aasta ema tiitel antakse välja teatud tingimustel siis nii see lihtsalt ongi. Üksikemad ja teistsugused emad ja feministid võiksid omale luua ju mingi uue kujundi nagu " Üksik aasta ema" vmt . Mida on haukuda teiste ettevõtmiste peale.
    20.04.2017 16:40
    #Mida on haukuda teiste ettevõtmiste peale. #
    Arvan,et:
    Mõnele ei mahu hinge,et austatakse traditsioonilist perekonda
    Grupp feministe soovib meediatähelepanu.
    Mõned ajakirjanikuhakatised leidsid võimaluse ennast promoda
    20.04.2017 17:18
    Haugutakse selle kallal, et pealkiri on vale.
    Kui nõutakse rangelt abielus olemist, peaks tiitli nimi olema "Aasta Abielunaine" või "Aasta aktiivseim abielunaine" või midagi muud sihukest, aga mitte selline, nagu ta praegu on. Kui tiitel on Aasta Ema, peaks hindama emaks olemist ja mitte tantsuoskusi või põllumajandusteadmisi.
    Eesti keele grammatika!
20.04.2017 14:47
Kui üksikema on lesk? Abikaasa on hukkunud välismissioonil või mõnes õnnetuses? Kumb ema on rohkem tiitlit väärt, kas ema, kes käib mitmel kohal tööl, et kindlustada oma lastele normaalne toit ja riided ning natuke ka meelelahutust või ema, kellel on rikas ärimehest abikaasa, mis võimaldab emal kodune olla ja ainult lastele ja kodule pühenduda?
20.04.2017 14:47
Milleks kakelda - abielu vastased asutavad aasta üksiema tiitli.
20.04.2017 14:52
Koomiline ja halenaljakas, kuidas nii paljud lähevad marufeministide provakatsiooni liimile, lastes endal mõistuse välja lülitada ja minnes hüsteeriaga kaasa.
Keelame enamiku spordivõistlusi ära - need solvavad ja alandavad ju kõiki ülekaalulisi, invaliide, vanureid, krooniliste haigustega inimesi, kes osaleda ei saa? Keelame kõik lauluvõistlused ära, need on räige represseerimine viisipidamatute suhtes! Rääkimata igasugustest testidest, mälumängudest, eksamitest jne. Julm ja alandav nende suhtes, kellele loodus ei ole kahe kõrva vahele nii heldelt jaganud kui teistele. Jne.
Ühiskonna ees lippu vehkivad isikud võiksid mõelda lihtsale tõsiasjale: kui taheme iivet tõsta, siis tuleb panus teha just nimelt perekondadele, tugevatele perekondadele, kus on ema ja isa, kes kasvatavad koos üles palju õnnelikke ja sisemiselt terveid lapsi. Aasta ema tiitli andmine niisugusele pereemale, tema tunnustamine on üks väga õige ja kiiduväärt asi - meie jätkusuutlikkuse ja riigi kestvuse seisukohalt.
20.04.2017 14:55
Kirsti, olen sust senini täitsa lugu pidanud, juba sellest ajast, kui sinu raadiohäält tihti kuulsin.
Praegune artikkel aga on niivõrd lühinägelik, et see on lausa kurvastav.
Kurb.
Ausalt kohe.
Pettumus.
20.04.2017 15:22
Ise küsin, ise vastan.

Miks "ei kõlba üksikemad aasta ema tiitlile kandideerima" ?

Kersti Timmer tsitaat artiklist: "Kui tahad oma lapsele midagi võimaldada, pead ise rohkem pingutama, see võtab jälle ühist aega lapsega vähemaks".

Minu jaoks väga hea vastus. See ei ole auhind pingutuse vaid tulemuse eest.
20.04.2017 15:32
Bimbod märatsevad. Tehke siis oma aasta ema konkurss, kust võivad kõik osa võtta, ka need, kellelt on kohtu poolt emalikud õigused ära võetud. Mis sest, sest lõppude lõpuks on ta ikkagi ju bioloogiline ema oma lastele. Pole ju tähtis, milline ta on. Tgeu ju ikkagi inimesega. Mõni lihtsalt on saamatum kui teine. Mõni ei saa ka selelst aru. Niikaua, kui seda teevad teised ja oma statuudi järgi, olgem vakka. Kõrvalt on hea küll urgitseda, aga ise pole te ju lillegi slleks liigutyanud. Ainult kurjustavad. Kui ikka aru saada tei taheta, ega siis ka saa.
    20.04.2017 17:30
    Väärt mõte. Auhind kõigile osavõtjatele, siis ei ole mingit diskrimineerimist.
    Ameerika lastele suunatud võistlustel ei ole enam winner,second place/runner up ja third place, vaid on first place winner, second place winner, third place winner, millele lisanduvad loomilikult participation trophys ehk osavõtu trofeed kõigile.
    sest, noh, ei taha ju kulla nunnukest kurvaks teha.
20.04.2017 16:11
Aga Oviiri vastased, öelge siis, et miks oldi vait varem - nende loodud naisliit on juba 19 aastat samade reeglite alustel valinud aasta ema ja aasta isa ja siis oli kõik okei ja nüüd äkki ei kõlba kuskile? Enam ei või sajandeid traditsiooniks peetud pereväärtusi hinnata? Jah, ajad ja arusaamad muutunud, aga see ei tähenda seda, et keegi ei või vanu traditsioone austada ja selle nimel tegutseda, sest kellelegi, kes tunneb end sellest puudutanuna on sügavalt solvunud. Kus on siis sallivus? Selle asemel, et olla ise ajaga kaasaskäiv ja luua omale meelepäraste traditsioonidega liite, aga ei, kes seda viitsib teha, tuleb ju selleks pühendada aega, otsida sponsorid ja ka koguda sama mõttelaadiga inimesed kampa ja jumal hoia, võibolla keegi ikkagi võib solvuda, et pole tema meele järgi, eks kõige lihtsam tõsta kisa, et juba olemasoleva liidu rahvas ei austa neid.
See on pea sama absurdne nagu kümmekond aastat tagasi korraldasime suguvõsa peo nendele, kes samal aastal said(saavad) kuuskümmend, kutsutud sai ka üksik naabrinaine, kel samal kuul 60 juubel ja kes aitas mind korraldamisel. Pidu sai väga vahva, aga tõsiseid solvumisi oli nii sugulaste hulgas kui ka mõni naaber solvus, et miks ei võinud kutsuda ka neid, kel 50 või 70 juubel ja oldi väga solvunud kui ütlesin, et kui tahate oma juubeleid pidada, siis olge lahked ja kutsuge oma peole keda soovite.
Kristi Timmeril peaks olema häbi, krapsakas ja hakkaja - tee ise siis üksikvanemate liit või samasooliste vanemate liit ja valige ise oma reeglite järgi aasta parim, milleks vägisi sundida juba aastaid tegutsenud liidul muutma oma arvamust ja eeskirju? See on ju puhtakujuline rassism teisitimõtlejate vastu!!! Tegutsege siis enda arvamuste nimel, teil ju samasugune õigus, sest vaevalt praegu tegutseval naisliidul "aasta parim (isa, ema)" patenteerinud on. Kui ikka arvate, et olete mingi tiitli väärilised (kindlasti on paljud üksikvanemad ja eks ka mõni samasooliste perest), siis tegutsege, aga ärge lõhkuge olemas olevat ega sundige kedagi oma veendumusi muutma üksnes sellepärast, et te ise ei viitsi tegutseda oma veendumuste nimel. Ja kordan veelkord - see on puhtakujuline rassism nende vastu, kes ei tegutse teie tahtmise järgi. Nõuate ju sallivust, aga miks te siis ise ei ole sallivad.
    20.04.2017 17:37
    sellepärast et viimasel ajal on nii ameerikas kui ka tuleb välja eestis inimesed hulluks läinud. Ameerikas oli kuulus spordimeeskond nimega Punanahad (redskins) ja keegi ametnik leidis et see on indiaanlastele solvav ja tuleb ära muuta kuigi tiim oli üle 70 aasta seda nime kandnud ja nimi oli austusavaldus indiaanlastele.
    CA ülikoolis taheti kristlaste vennaskond ära keelata mis oli eksisteerinud vist 20datest alates, sest nad võtsid vastu ainult kristlasi. Diskrimineerimine missugune!
    mingisugune kiiks on inimestele pähe löönud.
20.04.2017 16:29
Kes on see Timmer?
20.04.2017 16:31
Siiri ütles oma arvamuse ja ei solvanud-solvunud kedagi-kellegi peale. Demokraatia:-) Kirstile see ei meeldinud: mis nüüd teha- tuleb solvuda ja solvata... Kuidas seda käitumist nimetada? Ei julgegi seda teha: mõni solvub ja solvab... Kui ei meeldi, mine oma liivakasti ning elu on lill :-)
20.04.2017 16:36
kummaline, oviir vana sotsina toetab ju kõiki ``vähemusi`` ja nüüd järsku üksikema ei võigi olla tubli inimene ja super ema. Aga huvitaks mind sotside seisukoht järgmises situatsioonis- Ats ja Björn on svärjestanis abiellunud ja legaliseerinud oma abielu Eestis kohtu kaudu. Nad on ka lapsendanud Ahmedi, Zurabi, Vikrami, Shuriku ja Amala. Ats (või siis Björn) on tubli ema oma lastele ja esitatakse aasta ema tiitlile. Mida siis tumelillad sotsid ütleksid- ei sobi aasta emaks. Miks siis nii seltsimehed?
20.04.2017 16:38
See ei ole ju raketiteadus - aasta ema peab olema noorematele eeskuju, üksikema ei saa kuidagi olla nooremale põlvkonnale eeskujuks.
    20.04.2017 17:59
    Jah, väga õige. Üksikemas peaks endal olema niipalju julgust, intelligentsust ja arukust, et ta ennast selliste ilusate ja auväärsete tiitlite saamisest eemal hoida. Iga üksikema, kes seda siiski teeb, on eeskätt häbiplekk oma lapsele, kellele ta üksikemaks olemisega on niigi väga-väga palju haiget teinud ja väga paljust ja korvamatust oma lapse kogu eluks ilma jätnud - perest, armastusest, hoolivusest. Minimaalne pere on 3-liikmeline, mida suurem osa üksikemasid ei tunnista. Ema, isa ja laps (-ed). Jah, siin on sõna võtnud ka lesed. PS! Lesk ei ole üksikema!
    20.04.2017 19:17
    Õige Toomas, täitsa nõus ja naine peaks mehega vahekorda astuma alles siis kui sõrmus sõrmes! Olen kindel, et ka Siiri Oviiri enda üksikemast tütrel on sügavalt häbi!
    20.04.2017 20:15
    Olen üksikema.Pole kunagi tahtnud mingit tobedat tiitlit.Ju siis on minus nii palju julgust,intelligentsust ja arukust.
    Kuid kui keegi tuleb ütlema,et ma olen HÄBIPLEKK oma lapsele ja jätnud ta ilma armastusest,perest ja hoolivusest,siis eksite rängalt.
    Iga inimese elu ja saatus on erinev.Me ei tea kunagi kuhu elurada meid viia võib.Noorena unistame me kõik ilusast perest.Heast ja hoolivast isast oma lastele.Reaalsus on ,aga hoopis teine.Lõpuks pead sellega leppima ja andma endast parima.Topelt armastust oma lapsele.Ja olema isa ja ema eest.
    Parim tiitel ja kingitus on see, kui mu laps ütleb mulle iga päev ,kui väga ta mind armastab ja ma olen maailma parim ema.Sead ka täiskasvanuna ja juba oma rada liikudes.
    Ei vaja ma mingit tiitlit rahvalt,kes ei tunne milline ema ma olen.Seda teab minu laps ja see on piisav mulle.
    Tore oleks, kui inimesed saaksid aru,et kõigil ei saa olla ühesugune saatus. Mõistaks seda ja lõpetaks mahategemise.
    Palun olge rohkem tolerantsed :)
20.04.2017 16:39
Õige sõnavõtja on siin välja ilmunud ?!
20.04.2017 18:59
Timmeri Kristi võiks teha konkursi "aasta üksikema" või siis konkursi, kes üksikemadest on saanud kõige rohkem toetust maksumaksjalt!
20.04.2017 20:09
Siiri Oviir pole mingit austust väärt, alahinnates tublisid emasid kes on sunnitud üksi lapsi kasvatama, kõik eelmiste aastate tiitliga pärjatud nn. aasta emad on nonsess, iga ema, kes kasvatab oma lapsi tublideks inimesteks on austust väärt.
Minu ema kasvatas meid üles( 9last) peaaegu ilma isata kas ta ei olnud väärt tunnustust, ka praegu on eestis paljulapselisi perekondi ilma isata.Mingisugune naiste selts võtab endale õiguse oma kehtestatud reeglite järgi lahterdada emasid klassidesse.Igtahes vastik on kuulata seda janti-lõpetage Oviir oma totrused, minge pensionile.
20.04.2017 21:43
Igal ühendusel on oma põhikiri ja programmid, Naisliit on selle programmiga aastaid tegelenud. Keegi nüüd nagu ärkas ja torkas. Feministid tulid vist mängu või..? Meil on olemas üksikemade selts "Emme", looge oma ühendus ise ja valige, ei ole vaja teiste "karjamaadele" tulla. Pr.Timmer ärgu timmerdagu! Nüüd saite sellise võidu, et enam ei valitagi ei emasid ega isasid. Kas hakkame üleeestilisi hääletusi läbiviima? Eestlane pole kunagi rahul ja koguaeg vingub, mis armas rahvas see siis on. Igasugune tolerantsus puudub.
20.04.2017 22:44
Valitakse ju Aastaema_seega,, Üksikema,, Mitte Pereema. Mehest pole ju sōnagi vōi ei oska ma lugeda nagu Poliitikud ridade vahelt ja teemast mööda peaasi, et moosisem!
Jäta kommentaar
Oled sisse logimist nõudvas kommentaariumis, anonüümseks kommenteerimiseks vajuta siia
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega