Meenutame ka, et kui veel mõned aastad tagasi kaitsti nii tavasuhtluses kui ka ajakirjanduses järjekindlalt õigust kasutada sõna "neeger" kui neutraalset väljendit (vastav märge oli ka ÕSis), siis värskeim õigekeelsussõnastik seda enam õigeks ei pea.

*

Kanaari saartelt naasnud Peeter Võsa, kes meelsasti mustanahaliste kohta väljendit "pruunlane" pruugib, kuulutas Facebookis, et ei vaja neegrinaiste intiimseltsi, kuna tal kõik hästi selles osakonnas. Rõõm kuulda! Kõlas veidi halvasti? Kõlas küll.

Keegi labiilne ametnik kaotas enesevalitsuse ning otsustas vastulöögi andmisel jürgenligiku võtte kasuks: "sisserändaja poja" argumendi asemel läks käiku lausrassism. Hiljem laekus siiski ka vabandus.

Koos tänaste sündmustega ujus põhjasopast taas pinnale nelja aasta tagune juhtum, kus poliitik Kristiina Ojuland sattus rassistlike sõnade pärast avalikkuse pahameele alla. 

Käreda ütlemisega Juku-Kalle Raid pakub välja lahenduse: kui ei meeli, mine minema, n**ger! 

Loomulikult ei pea keegi Eikneri väikest tütart rassistiks, küll aga haaras loo kommentaariumi enda alla suuremat sorti rassismilaine. 

14 aasta tagune lugu sellest, kuidas Bikers Pubi uksel seisis keelusilt, mille kohaselt ei tohtinud siseneda jalgratta, lipsu ja neegriga. Bikers Pubi omanikeringi esindaja Rene Jõgimaa sõnul ei käinud kultustsikkel Harley Davidson ja värvilised lihtsalt kokku.

Olid ajad, mil ajakirjanikel soovitati "kasutada afroameeriklaste puhul sõna “neeger”, mitte “mustanahaline”, sest eesti keeles on viimasel halvustav tähendus". Vähe sellest, et sõna "neeger" soovitati kasutada justnimelt afroameeriklaste ehk Ameerikas elavate mustanahaliste kohta (kes on sõna suhtes kõige tundlikumad), nimetati "keelemeesteks" Eesti Keele Instituudi keeleeksperte, kelle seisukohta esindas naisterahvas...

"Kui on must, näita ust" on Martin Helme kahe aasta eest välja käidud loosung, millele julgeme tänases pagulaste diskussioonis pikka iga ennustada.

Eesti Kirjandusmuuseumi folkloristika osakonna hallatav www.folklore.ee, mis pakub enda sõnul “mitmekülgset informatsiooni” eestlaste suulise pärimuse, folkloori ja rahvausundi kohta," sattus löögi alla, kuna kogus ka alates 1960ndatest levivaid neegrinalju. Näiteks võis sealt leida lahenduse järgmisele murele: “Kuidas hoida neegrid oma aiast eemal?” 

Läinud aasta alguses käisid kaasad Rosimannused Paapua Uus-Guineas. Turismifotod stiilis "mina ja inimsööja" said suisa ikoonilisteks ning pakkusid naljahammastele ohtralt huumoriainest.