Tehase asutas 1884. aastal Rinaldo Piaggio ja esiti toodeti tehases auruvedureid ja vaguneid. Esimese maailmasõja ajal keskendus ettevõtte lennukite tootmisele ja II maailmasõja ajal toodeti pommitajaid.

Sõda lõppes Piaggio jaoks Pontedera tehase liitlasvägede poolt maani maha pommitamisega.

Rinaldo Piaggio poeg Enrico Piaggio loobus peale sõda lennukite tootmisest ja otsustas pühenduda soodsate ja moodsate liikmusvõimaluste arendamisele. Ideeks oli luua pärastsõjaaegse Itaalia rusutud majandusolukorraga sobiv odav massisõiduk.

Enrico Piaggio pöördus lennukiinseneri Corradino D'Ascanio poole sooviga, et too looks lihtsa, tugeva ja soodsa sõiduvahendi, millega saaksid sõita nii naised kui mehed, kuhu mahuks peale üks kaasreisija ja millega sõitmine jätaks riided puhtaks.

1946. aastal sündis legendaarne Vespa (itaalia keeles "herilane") motoroller. Järgmise kümne aastaga toodeti neid üle miljoni ja itaalia keel sai juurde uue sõna "vespare", mis tähendab Vespaga kuhugi minemist.

Alates 1950. aaastate lõpust on ettevõte omanikud mitmeid kordi vahetunud. Omanike seas on olnud nii Ferrari kui Fiat. Täna kuulub 35 protsenti ettevõttest Abu Dhabi valitsuse investeerimisettevõttele Mubadala Development.

2003. aastal ehitati Piaggio tehase tootmisliinid Jaapani autotööstuse põhimõtteid arvestades ümber, millega muudeti tootmisprotsess senisest tuntavalt paindlikumaks.

2004. aastal tõi Piaggio turule maailma esimese bensiini-elektri hübriidmotorolleri ja keeruka käänduva rattasüsteemiga kolmerattalise sõiduki.

Hetkel kuuluvad Piaggiole järgmised kaubamärgid: Aprilia, Derbi, Gilera, Ligier, Moto Guzzi, Piaggio, Vespa ja Laverda.

Piaggio on maailma suuruselt neljas mootorratta ja -rolleri tootja, mille aaastane tootmismaht küündib üle 600 000 ühiku. Ettevõttes töötab viiekümnes riigis üle 6700 töötaja ja firmal on viis arenduskeskust.

Solarise keskuses saab lähemalt uurida motorollerimudelit Piaggio Liberty 50 RST.